2022 жылы республика бойынша жедел медициналық жәрдем қызметі 8 миллионнан астам қоңырауға қызмет көрсетті

Қоғамның әлеуметтік және экономикалық дамуының маңызды элементі-халыққа медициналық қызмет көрсету болып табылады. Қазіргі кезеңде денсаулық сақтау алдында тұрған міндеттерді сәтті шешу көптеген факторларға, соның ішінде жедел медициналық жәрдемді ұйымдастыру және басқару деңгейіне байланысты.

Ұлттық шұғыл медицинаны үйлестіру орталығы жедел медициналық жәрдем ұйымдары мен стационарлық көмек көрсететін медициналық ұйымдардың қабылдау бөлімшелерінің қызметін үйлестіруші болып табылады.

Жыл сайын ҚР жедел медициналық жәрдем қызметі ҚР азаматтарына да, біздің республикамыздың аумағындағы шетел азаматтарына да шұғыл медициналық көмек көрсете отырып, 7-ден 8 миллионға дейін шақыруды орындайды.

Фото: НКЦЭМ

2022 жылы республикада жедел медициналық жәрдем қызметі 18 дербес станциямен, 123 қалалық қосалқы станциямен және 291 аудандық бөлімшемен ұсынылды.

Жыл бойы облыстық және қалалық жедел медициналық жәрдем станцияларында (бұдан әрі - ЖМЖ) бір ауысымда 1490 көшпелі бригада (қалалық – 892, аудандық - 598) жұмыс істеді, оның ішінде 273 - мамандандырылған (дәрігерлік) және 1217 фельдшерлік.

Республика бойынша МСАК ұйымдары жанындағы ЖМЖ бөлімшелерінде жеделділіктің 4 санатындағы шақыруларға қызмет көрсету үшін 532 бригада жұмыс істеді.

Облыстық жедел және шұғыл медициналық жәрдем станциясы, Ақтөбе облысы

Астана, Алматы, Шымкент қалаларында және 15 облыста қоңырауларды басқарудың автоматтандырылған жүйесімен жарақтандыру деңгейі 100 % құрайды.

ЖМЖС теңгерімінде 2480 бірлік санитариялық көлік бар, оның ішінде 1588 бірлік қалада және 892 бірлік ауылда.

2022 жылдың 12 айында 306 бірлік санитариялық автокөлік сатып алынды: қаржы лизингі шеңберінде республикалық бюджет есебінен 154 бірлік, жергілікті бюджет есебінен 134 бірлік және мемлекеттік-жекешелік әріптестік есебінен 18 бірлік.

Облыстық жедел және шұғыл медициналық жәрдем станциясы, Маңғыстау облысы

Санитариялық көлікті GPS навигациямен жабдықтау 100 % құрады. Медициналық жабдықтармен жарақтандыру 2022 жылы 100 % құрады.

2022 жылы шақыртулар саны 8 482 373 құрады.

Жеделділік санаты бойынша шақыртулардың құрылымы мынадай:

  • жеделдіктің 1-санаты бойынша 417 165 шақырту орындалды (4,9 %);
  • 2-санат бойынша-2 299 839 шақырту (27,1 %);
  • 3-санат бойынша-2 540 500 шақырту (30 %);
  • 4-санат бойынша шақыртулар саны 3 224 869 шақыртуды құрады (38 %).

Жедел медициналық жәрдем жұмысының интегралды көрсеткіші шақыруға уақтылы келу болып табылады. Кешігіп орындалған шақыртулардың үлесі 22 % - ға төмендеді.

Табысты реанимация көрсеткіші 40,8 % құрады. Уақтылы көрсетілген медициналық көмек еліміздің азаматтарының аман қалу және сауығу мүмкіндігін арттырады.

2022 жылдың 12 ай ішінде шақыртулардың жалпы санынан емдеуге жатқызуға дейінгі өлім-жітім көрсеткіші 0,42 % құрады.

Шақыртуды қабылдаудан бастап ЖМЖ бригадасына беруге дейінгі орташа уақыт 3 минут, шақыртуды ЖМЖ бригадасына берген сәттен бастап пациентке жеткенге дейінгі орташа уақыт 10 минут, шақыру «103» - ке түскен сәттен бастап пациентке жеткенге дейінгі бригадаға жетудің орташа уақыты 13,2 минут.

2022 жыл Шымкент қаласында жедел медициналық жәрдем бригадаларының республикалық жарыстарын өткізумен ерекшеленді, онда 18 команда үйлесімді командалық жұмысты, жоғары кәсіби дағдыларды көрсетті және шұғыл медициналық көмек көрсету саласындағы табысты тәжірибе дағдыларымен алмасты.

Жедел медициналық жәрдем қызметі мемлекеттен ерекше қолдау ала отырып дамуда. Қазіргі уақытта ҚР Денсаулық сақтау министрлігі "Жедел медициналық жәрдем, оның ішінде медициналық авиацияны тарта отырып көрсету қағидаларын бекіту туралы" ҚР Денсаулық сақтау министрінің 2020 жылғы 30 қарашадағы № ҚР ДСМ-225/2020 бұйрығына өзгерістер енгізді.

Халыққа ЖМЖ қызметтерінің қолжетімділігін қамтамасыз етуде қызмет жұмысын жақсартудың маңызды тетіктерінің бірі халық саны 100 000 адамнан тұратын моноқалаларда ЖМЖ дербес станцияларын ашу мүмкіндігі (жергілікті атқарушы органның қарауы бойынша) қарастырылады.

Шұғыл медициналық көмек көрсету сапасын жақсарту мақсатында осы бұйрықтың тұжырымдамалық аппаратына «Парамедик» анықтамасы енгізілген. Бұл норма дәрігерге, фельдшерге жүктемені азайтуға және ЖМЖ жүргізушілерінің жалақысын арттыруға мүмкіндік береді.

Сондай-ақ пациенттерге қызмет көрсету орындарында және пациентті қабылдау бөлімшесінің медициналық персоналына бергенге дейін стационарға тасымалдау барысы бойынша қоршаған ортаны аудио-бейне тіркеуді жүргізу мүмкіндігі заңнамалық түрде бекітілген. Бұл шара бригадалардың қауіпсіздігін жақсартады және пациентпен тиімді қарым-қатынас жасау үшін қолайлы жағдай жасайды.

 Қалалық жедел медициналық жәрдем станциясы, Астана қаласы

Саланы жетілдіру жөніндегі белгілі бір шаралар елдің әлеуметтік-экономикалық саясатының басымдықтарын көрсетеді. Мұның бәрі отандық медицинаны жаңғыртуға және нығайтуға, оның ұзақ мерзімді және тиімді дамуының негізін қалауға мүмкіндік береді.